Zo werken we in het Administratief en Bestuurscentrum

3
jan
2018

Aangepaste dienstverlening gaat verder

Begin september 2017 gingen we van start met een aangepaste dienstverlening: je maakte kennis met een nieuw Klantenteam, de loketten, het algemene telefoonnummer 03 727 17 00 en de nieuwe website.

Kom je naar het Administratief en Bestuurscentrum, bel je of vraag je iets via de website? Je wordt altijd op eenzelfde manier verder geholpen.

In het Administratief en Bestuurscentrum zetten we deze dienstverlening verder: het onthaal, enkele thematische loketten (bijv. Burgerzaken, Omgeving, Jeugd, Sport, Mobiliteit, Ondernemen …) en een spreekruimte voor individueel overleg.
Verder is er een duidelijke scheiding tussen front (ruimtes toegankelijk voor inwoners, gelijkvloers) en back (ruimtes die niet voor publiek toegankelijk zijn, gelijkvloers en eerste verdieping).

Het klantenteam verwelkomt je

Wandel je het nieuwe Administratief en Bestuurscentrum binnen? Dan bots je direct op de onthaalbalie. De medewerkers verwelkomen je en zijn op de hoogte van alle producten die we aanbieden. Een bezoekje aan de onthaalbalie duurt in principe niet langer dan 5 minuten.

Je kan bij het Klantenteam (onthaal) terecht voor:

  • afhalen van een identiteitskaart, rijbewijs, reispas, kids-ID, antireclamesticker, ophaalkalender, sportinfoboekje, stratenplan, infogids
  • afhandelen van je adreswijziging
  • aanvragen van pin en puk identiteitskaart, reistoelating minderjarigen
  • binnenbrengen van de poliovaccinatie
  • aankopen van huisvuilzakken en de Sint-Gillisse kadobon
  • wettigen van handtekeningen
  • bewijzen en uittreksels (bijv. nationaliteit, leven, woonst, samenstelling van het gezin, geboorteakte, strafregister …)
  • ontlenen van materiaal (bijv. fuifkoffer, sport- en themakoffer …)

Heb je een vraag of ben je niet vertrouwd met de zuil? Het Klantenteam helpt je graag op weg!

Het callcenter beantwoordt je vragen via 03 727 17 00

Heb je een vraag? Wil je een afspraak maken? Of ben je op zoek naar een collega van een bepaalde dienst? Bel dan het algemene nummer 03 727 17 00. De collega’s van het Klantenteam verzorgen ook het telefonisch onthaal. Ze helpen je verder of verbinden je door met de juiste contactpersoon. Je kan ook mailen naar info@sint-gillis-waas.be.

De loketten helpen je verder met thematische vragen

Naast de onthaalbalie en het callcenter kan je thematische loketten (bijv. Burgerzaken, Omgeving, Jeugd, Sport, Mobiliteit, Ondernemen …) terugvinden in het Administratief en Bestuurscentrum.

Bij het loket kan je terecht voor:

  • aanvragen van een rijbewijs, reispas
  • geboorteaangifte, huwelijksaangifte
  • grafconcessies
  • vragen over bouwen, milieu of vrije tijd

Maak een afspraak voor de loketten

In de voormiddag kan je tussen 9 en 12.30 uur zonder afspraak bij de loketten terecht. Voor de namiddag/avond maak je op voorhand een afspraak via afspraken.sint-gillis-waas.be. Of je zoekt op deze website het product waarvoor je wil langskomen. Klik op ‘maak een afspraak’ en plan een afspraak.

Een afspraak kan je ook telefonisch maken via 03 727 17 00.

Digitale dienstverlening via de zuil

Kom je in de voormiddag tussen 9 en 12.30 uur langs voor de loketten? Dan heb je een ticket nodig. Ga naar de zuil en geef aan waarvoor je langs komt.

Of maakte je op voorhand een afspraak om in de namiddag/avond langs te komen bij de loketten? Geef dan via de ticketzuil je geboortedatum in of scan de QR-code die je ontvangen hebt via de afspraakbevestiging.
Je ontvangt een ticket met volgnummer. Ga naar de wachtruimte. Het infoscherm laat weten wanneer het aan jou is en waar je moet zijn.

Een afspraak met burgemeester of schepen?

Heb je vanaf maandag 22 januari een afspraak met de burgemeester of een schepen? Meld je dan aan het onthaal
van het Administratief en Bestuurscentrum. De burgemeester of schepen ontvangt je in een zaal van het Administratief en Bestuurscentrum.

 


Contactinformatie